Everglades, Miami

22 maart 2017 - Fort Lauderdale-Hollywood International Airport, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Vandaag om 8.15 uur waren wij aan de beurt om het schip te verlaten. Alles verliep vrij soepel in tegenstelling tot anderhalve week eerder toen men bijna een uur vertraging had vanwege de regen. Zoals gezegd gingen we vanaf de boot op een excursie naar de Everglades, een groot moerasachtig gebied met veel water dus en waar de alligators in het wild leven! De busreis er naar toe duurde ongeveer 30 minuten. In het park aangekomen zijn wij eerst de wandeltour gaan doen door het aanwezige dierenpark(je). Hier zagen we o.a. een puma,  een panter en een lynx. Nog wat vogels en een krokodil. Deze dieren zijn allemaal hier opgevangen nadat ze in beslag zijn genomen bij mensen thuis die ze als huisdier hielden. Maar we kwamen natuurlijk voor de tocht door de Everglades op een airboat!! De gids vertelde dat er ruim 1,5 miljoen alligators in het wild leven hier. Dus onze verwachtingen waren erg groot! Helaas hebben we maar 1 exemplaar gezien onderweg en terug bij de aanlegsteiger was er nog een mini exemplaar te zien.......... beetje teleurstellend!

De gids vertelde ook nog dat er vorige maand een alligator op de boot sprong en vast kwam te zitten in de reling! Een filmopname daarvan is te vinden op YouTube,  Alligator on boat Florida, ik ben blij dat het ons niet is overkomen! Brrrr moet er niet aan denken zeg!

Rond 13.30 uur waren we in ons hotel en na een broodje te hebben gegeten zijn we om de tijd te doden naar het strand van Hollywood Beach gewandeld. Een uur heen en een uur terug, beetje teveel van het goede als je t mij vraagt. We gingen zelf niet zwemmen ofzo maar het was puur om even het strand te zien daar en om 16.00 uur zou de Koningsdam weer uitvaren en die zouden we dan kunnen zien vertrekken! Ging ie pas rond 17.15 uur ofzo weg! Ach nou ja, we hadden toch niets beters te doen hahahah.

Morgen, donderdagavond om 23.25 uur usa tijd vliegen wij terug naar Dusseldorf waar we vrijdag rond 18.00 uur NL tijd zullen landen dan nog terug naar huis rijden en dan zal het tegen 22.30 uur ofzo zijn.

Tot zover het verslag van vandaag,

Welterusten! Of voor jullie Goedemorgen!  Hahahaha

1. Aaltje:
    23 maart 2017
    Een reis om nooit meer te vergeten. Geniet van de laatste dag en de terugreis. X
  2. Carolina:
    23 maart 2017
    Wat gaat het snel om he. Maar een ervaring om nooit te vergeten!! Goede reis terug.